Friday, January 9, 2009

crazy-poem.com


Perjalanan awalku bermula
Halangan di tempuh
Satu persatu
Makin dalam aku merentas
Makin banyak kayu dicantas
Makin lama aku mendaki
Bukitnya makin meninggi



Kasut everlast kesayanganku
Sudah dibaluti lumpur
‘Ah, pacat gigit!?
Cepat-cepat ku picit!
Peluhku mengalir tanpa henti
Ku dongak ..’biler nak sampai ni?’
Ku capai dahan pokok berdekatan
Untuk menarik badan ke atas..
Ku sgka dahan yg ku tarik
Rupanya oh! Sgt perit!’
Ranting keding yg x bertahan
Plllowp! Gelinciranku menjadi bahan
Hahahahahahahaha

Malu~ malu~
Kini bukan hanya kasutku berbalut
Buntut ku skali bercorakkan lumpur…
Tanda kegagalan ku mengimbangi diri
Padan muker ku sendiri

Setibanya di puncak
Rentak hatiku berancak
Menantikan hasil kepayahanku
Rupanya dibalas dgn batu
Dahle sempit, badan dh tak kuat
Nak duduk pown tak muat

Skali pakcik tua menjerit
‘OK smua, jom turun balik!
AHhrHHhHhrhhHhgggHHhhhh!!???
Sabr jer la…


Bukit yg awalnya curam ku daki
Kini nak turun, payah nak mati
Lumpur dan tanah dh jadi sahabatku
Aku gelongsor pakai buntutku

Saat bunyi bas kedengaran
Tanda kepayahanku hampir tamat
Wah!!! Ini satu bunyi rahmat!!
X kisah la ulu yam ker ulu Langat…
Yang penting skrg…aku penat sgt~

p/s: ada bakat x? (>0<)v

-THE END-

2 comments:

Anonymous said...

hahahahah..mmg rosak..hahahahhaa

ala bese je kt ulu yam 2..tp mmg be s gler tgk ksut ko msuk lumpur..haha
pdn mke..heheheh

Myra Tayeb said...

dah bersih dah, badut... aku kasi berus dgn sabun smua...peh! mcm baru~~